Bolletje Merk van het Jaar 2015

Het merk Bolletje is door de Nederlandse supermarktklant verkozen tot Merk van het Jaar 2015. Uit het consumentenonderzoek blijkt dat Bolletje het hoogst scoort op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Op de tweede en derde plaats eindigden respectievelijk Calvé en Pampers.

"We hebben het afgelopen jaar hard gewerkt aan een prominente zichtbaarheid van het merk Bolletje met verschillende publiekscampagnes, onder andere via social media, met innovaties in onze verpakkingen en met diverse productintroducties", zegt Sándor van Mil, marketingmanager van Bolletje. "Een mooi voorbeeld is de Facebook-hype rondom de witte-chocolade-kruidnoten. Er bestaat geen mooier compliment hiervoor dan waardering van de consument."

De Merk van het Jaar awards werden donderdag uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in DeFabrique te Utrecht. In een grootschalig consumentenonderzoek, uitgevoerd door EFMI Business School en GfK, werden merken beoordeeld op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit.

Winnaars productcategorieën

De winnaars in zeven productcategorieën waren:

  • Alcoholische dranken: Grolsch
  • Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Hero
  • Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Bolletje
  • Kruidenierswaren overig: Calvé
  • Zuivel, kaas en geelvetten: Chocomel
  • Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Mora
  • Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers

Nutrilon

Daarnaast werd de bijzondere award uitgereikt aan het merk dat in de ogen van de consument de beste informatievoorziening heeft. Deze prijs werd gewonnen door Nutrilon, gevolgd door Hak (tweede plaats) en Campina (derde plaats).

Deze merken scoorden hoog op de mate waarin ze via verpakking, reclame, website en social media nuttige consumenteninformatie geven over ingrediënten, gebruiksinstructies, voedingswaarden en acties. Bovendien waardeert de consument de informatievoorziening over hoe de producten worden gemaakt en waar de producten/ingrediënten vandaan komen van deze merken.

De FNLI Merk van het Jaar awards werden voor het negende achtereenvolgende jaar uitgereikt door de FNLI in samenwerking met EFMI Business School en GfK om de waardering van de Nederlandse supermarktklant tot uitdrukking te brengen.

Lees ook:

Lees ook

Chocomel en Coca-Cola genomineerd voor meest herkenbare verpakking

De FNLI heeft de genomineerden van de verkiezing Merk van het Jaar bekendgemaakt. Dit jaar is er ook een award voor het merk met de meest herkenbare verpakking. De genomineerden voor deze prijs zijn: Chocomel, Coca-Cola en Nivea. Naast de award voor het meest herkenbare merk zijn er 7 reguliere categorieën met steeds 3kanshebbers. De genomineerden zijn:   Categorie Merk Alcoholische dranken Heineken, Hertog Jan, Lindeman’s Non-alcoholische dranken (exclusief zuivel) Coca-Cola, Douwe Egberts, Pickwick Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket De Ruijter, LU, Verkade Kruidenierswaren...