Chr. Hansen verkozen tot duurzaamste bedrijf ter wereld

G100RankingImage-1024x513

Het Deense Biotech-bedrijf Chr. Hansen is op het World Economic Forum in Zwitserland uitgeroepen tot duurzaamste bedrijf ter wereld.

Vandaag werd op het World Economic Forum de jaarlijkse Global 100 gepresenteerd, een lijst van de honderd duurzaamste bedrijven die wordt samengesteld door het Canadese magazine Corporate Knights. Ieder jaar vergelijkt Corporate Knights meer dan 7500 bedrijven op basis van een aantal KPI’s op het gebied van duurzaamheid.

“We zijn enorm trots op deze eer,” laat CEO Mauricio Graber van Chr. Hansen weten in een persbericht. “Ons bedrijf zet zich in voor bredere adoptie van natuurlijke oplossingen. Ik geloof dat een van de redenen dat we op nummer 1 staan is dat de wereld de kracht van goede bacteriën begint te begrijpen, evenals hun belang bij enkele van de grote uitdagingen waar de wereld voor staat. Denk aan voedselverspilling en overmatig gebruik van antibiotica. Ook worden we erkend voor onze inspanning om onze impact op de VN Werelddoelen te meten. 82% van onze omzet ondersteunt die doelen direct.”

Food in de Global 100

Chr. Hansen is het enige bedrijf uit de food branche dat de top 10 heeft gehaald. Unilever, vaak gezien als de vooroplopende multinational in de branche, staat op plaats 65. Verder is het Amerikaanse Campbell Soup Company de enige grote voedingsmiddelenproducent die de lijst heeft gehaald.

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Albert Heijn vervangt plastic broodclips door papier

Albert Heijn vervangt plastic broodclips door papier

Vanaf deze week start Albert Heijn op de broodafdeling met papieren clipjes. De bekende vierkante, plastic broodclipjes worden geleidelijk vervangen door een recyclebare papieren variant.

Checklist voor verantwoorde duurzaamheidsreclames gelanceerd

Checklist voor verantwoorde duurzaamheidsreclames gelanceerd

BvA netwerk van merkleiders lanceert de Gids voor Duurzaamheidsclaims met bijbehorende Checklist. Met deze gids wil bvA marketeers en hun bureaus ondersteunen bij het maken van verantwoorde reclame op het gebied van duurzaamheid.

270 miljoen subsidie voor verduurzaming industrie en energie-innovatieprojecten

270 miljoen subsidie voor verduurzaming industrie en energie-innovatieprojecten

Het kabinet wil dat de Nederlandse industrie gaat verduurzamen en trekt daarvoor 270 miljoen uit. Bedrijven en instellingen die innoveren of investeren in de vermindering van CO2-uitstoot kunnen gebruikt maken van verschillende subsidies die dit voorjaar open gaan.