Coca-Cola heeft interesse in cannabisdrankjes

coca-cola-462776_1280

Coca-Cola voert gesprekken met Canadese cannabisproducent Aurora Cannabis om mogelijk wiet-drankjes te gaan produceren. Dat bericht de Canadese nieuwszender BNN Bloomberg.

Het zou een baanbrekende stap zijn: een iconische frisdrankproducent als Coca-Cola die de marihuanasector betreedt. Toch zeggen bronnen van BNN Bloomberg dat de onderhandeling met Aurora Cannabis al vrij ver gevorderd is.

Coca-cannabis

Het bestanddeel van cannabis waar Coca-Cola interesse in zou hebben is cannabidiol (CBD), een niet-psychoactieve stof die een pijnverlichtende werking heeft. Het concern is dus niet op zoek naar een drankje waar je high van wordt, maar lijkt interesse te hebben in de markt drankjes die gezondheid en herstel zouden bevorderen.

Diversificatie

Coca-Cola noch Aurora Cannabis willen de berichten bevestigen. Wel geeft een woordvoerder van Coca-Cola toe dat zij de groei van cannabidiol als ingrediënt in wellness-drankjes scherp in de gaten houden. De frisdrankengigant voelt de behoefte om zijn drankenportfolio flink uit te breiden, zo bleek vorige maand al toen Coca-Cola de Costa Coffee-keten van het Britse Whitebread opkocht voor €4,36 miljard.

Bron: BNN Bloomberg

Lees ook
Coca-Cola investeert in recycling-techniek van Ioniqa

Coca-Cola investeert in recycling-techniek van Ioniqa

Coca-Cola verstrekt een lening aan het Nederlandse Ioniqa Technologies voor de ontwikkeling van hun technologie waarmee hoogwaardig gerecycled plastic kan worden gemaakt uit moeilijk recyclebaar PET-afval. Coca-Cola hoopt hiermee de ontwikkeling te versnellen en hoogwaardig PET te verkrijgen uit gerecycled materiaal. Ioniqa heeft een eigen recyclingtechnologie...

30% minder suiker in frisdrank in 2025

30% minder suiker in frisdrank in 2025

Nederlandse frisdrankproducenten hebben nieuwe doelstellingen vastgesteld voor de vermindering van calorieën in dranken. Dit hebben de frisdrankproducenten aangekondigd in het kader van het Nationaal Preventieakkoord. In 2020 moet een reductie van 25% behaald worden ten opzichte van 2012, en in 2025 30%. De vereniging Frisdranken, Waters en Sappen...

Food-multinationals trekken stekker uit Evolved Nutrition Label

Food-multinationals trekken stekker uit Evolved Nutrition Label

De bedrijven achter het zogenaamde Evolved Nutrition Label hebben besloten het project in de ijskast te leggen. Dat heeft de organisatie van het initiatief bekend gemaakt. De bedrijven Nestlé, Unilever, Coca-Cola, PepsiCo en Mondelez stoppen voorlopig met het ontwikkelen van het Evolved Nutrition Label voor voedsel. Mars stapte in maart al uit...