Danone investeert 240 miljoen in Nutricia-fabriek Cuijk

Danone investeert 240 miljoen euro in de bouw van een nieuwe fabriek in het Brabantse Cuijk voor de productie van babyvoeding.

Danone wil met deze investering profiteren van de sterk groeiende en wereldwijde vraag. Met name in China is babyvoeding uit Nederland geliefd. De nieuwe fabriek begint eind 2017 met de productie van bekende merken als Nutrilon en Aptamil.

Het bedrag van 240 miljoen euro is Danone's grootste investering ooit in zijn Europese productiecapaciteit, stelt Danone. "In de afgelopen drie jaar werd de totale productiecapaciteit van de bestaande Europese fabrieken reeds verdubbeld. Met de bouw van de nieuwe fabriek in Cuijk wordt ook hier een verdubbeling gerealiseerd. De fabriek zal voor meer dan tachtig landen produceren."

Danone zegt voor de locatie Cuijk te kiezen om de specifieke kennis van het huidige personeel te kunnen vasthouden. Daar wordt namelijk nu al babyvoeding geproduceerd. De bestaande fabriek in Cuijk zal sluiten zodra de nieuwe faciliteit volledig operationeel is.

Cuijk ligt bovendien in de nabijheid van Nutricia Research, het internationale R&D centrum van Danone op het Utrecht Science Park dat onderzoek doet naar Early Life Nutrition en Advanced Medical Nutrition.

Duurzame fabriek

Danone heeft aangekondigd tijdens de bouw de nieuwste technologieën in te zetten om een duurzame fabriek te bouwen. De nieuwe fabriek zal zeer energie-efficiënt opereren en voldoen aan de meest strikte normen op het gebied van CO2-uitstoot.

Lees ook: 

 
Lees ook
Multinationals zetten in op circulair melkboerconcept 'Loop'

Multinationals zetten in op circulair melkboerconcept 'Loop'

Winkelen, ontvangen, genieten, ophalen, reinigen, navullen en hergebruiken. Dat is het mantra van het nieuwe initiatief ‘Loop’, waar multinationals als Nestlé, Unilever, Mondelez, en Danone zich al bij hebben aangesloten. Consumenten krijgen verpakkingen in bruikleen en sturen deze terug wanneer het product op is. Loop is een...

Dit doen de drie grootste zwerfvuilmerken aan het plasticprobleem

Dit doen de drie grootste zwerfvuilmerken aan het plasticprobleem

Uit cijfers van Break Free From Plastic bleek dit jaar dat de bedrijven Coca-Cola, PepsiCo en Nestlé het grootste aandeel hadden in het plastic zwerfafval in Europa. Juist die merken hebben begin dit jaar nieuwe ambities gesteld om het recyclen van hun plastic verpakkingen te bevorderen. Zijn ze echt bereid die vervuiling aan te pakken, of hebben...

6 November; Smarter, Faster, Stronger: Sensory & Consumer Science, for true business relevance

6 November; Smarter, Faster, Stronger: Sensory & Consumer Science, for true business relevance

The Expert Group Sensory Research of the MOA, the Dutch Expertise Center for Marketing Insights, Research & Analytics, presents a smashing symposium on the value of sensory for business. At the Danone Nutricia Research Center key contributors are presenting their latest methods, experiences and insights from sensory & consumer science. Amongst...