Danone investeert 240 miljoen in Nutricia-fabriek Cuijk

Danone investeert 240 miljoen euro in de bouw van een nieuwe fabriek in het Brabantse Cuijk voor de productie van babyvoeding.

Danone wil met deze investering profiteren van de sterk groeiende en wereldwijde vraag. Met name in China is babyvoeding uit Nederland geliefd. De nieuwe fabriek begint eind 2017 met de productie van bekende merken als Nutrilon en Aptamil.

Het bedrag van 240 miljoen euro is Danone's grootste investering ooit in zijn Europese productiecapaciteit, stelt Danone. "In de afgelopen drie jaar werd de totale productiecapaciteit van de bestaande Europese fabrieken reeds verdubbeld. Met de bouw van de nieuwe fabriek in Cuijk wordt ook hier een verdubbeling gerealiseerd. De fabriek zal voor meer dan tachtig landen produceren."

Danone zegt voor de locatie Cuijk te kiezen om de specifieke kennis van het huidige personeel te kunnen vasthouden. Daar wordt namelijk nu al babyvoeding geproduceerd. De bestaande fabriek in Cuijk zal sluiten zodra de nieuwe faciliteit volledig operationeel is.

Cuijk ligt bovendien in de nabijheid van Nutricia Research, het internationale R&D centrum van Danone op het Utrecht Science Park dat onderzoek doet naar Early Life Nutrition en Advanced Medical Nutrition.

Duurzame fabriek

Danone heeft aangekondigd tijdens de bouw de nieuwste technologieën in te zetten om een duurzame fabriek te bouwen. De nieuwe fabriek zal zeer energie-efficiënt opereren en voldoen aan de meest strikte normen op het gebied van CO2-uitstoot.

Lees ook: 

 
Lees ook
Zuivelbedrijf Inex neemt Olvarit-groeimelk en Bambix over van Danone

Zuivelbedrijf Inex neemt Olvarit-groeimelk en Bambix over van Danone

Danone rondde de overname van Whitewave af op 12 april 2017. De Europese Commissie keurde deze transactie goed op voorwaarde dat Danone zijn Belgische groeimelkactiviteiten onder het merk Olvarit zou afstoten. Het Belgische Inex neemt deze productmerken over. Ook wordt het zuivelbedrijf eigenaar van het merk Bambix voor baby-en peutervoeding. Inex wil...

Nutricia introduceert nieuwe Olvarit knijpzakjes met fruit

Nutricia introduceert nieuwe Olvarit knijpzakjes met fruit

Nutricia, de specialist in voeding voor baby’s en jonge kinderen, introduceert de Olvarit fruitvoeding in een vernieuwd, handig knijpzakje. Hierdoor zijn de fruitige tussendoortjes geschikt om vast te houden en mee te nemen. De vernieuwde Olvarit fruitvoeding past in de missie van Nutricia om gezonde eetgewoonten in de eerste duizend dagen van het leven...

Reclame Code Commissie geeft Foodwatch gelijk in zaak rondom marketing babyvoeding

Foodwatch startte onlangs 29 klachtenprocedures bij de Reclame Code Commissie over de marketing van babyvoeding. Uit onderzoek van de voedselwaakhond bleek dat verschillende winkels waaronder Albert Heijn, Jumbo en Kruitvat de wet overtraden in hun marketinguitingen. Zo verkochten de bedrijven in hun webshop alternatieven voor borstvoeding zonder de wettelijke verplichte waarschuwing dat borstvoeding beter is te vermelden. De Reclame Code Commissie geeft Foodwatch gelijk. De betrokken winkels moeten hun website aanpassen. Wettelijke regels Borstvoeding is de beste voeding voor baby's. Daarom stelde...