FrieslandCampina stuurt Optimel de salademarkt op

Optimel salade

Het nieuwste product van FrieslandCampina is een salade. Onder het merk Optimel brengt het bedrijf drie smaken salade op de markt, van het type dat je op een toastje doet. Hiermee springt de zuivelgrootmacht in een voor hen totaal nieuwe markt.

FrieslandCampina speelt met dit nieuwe product in op de trend naar duurzaamheid en gezondheid, en op de groeiende populariteit van saladeproducten. De Optimel salades zijn een tikkie gezonder dan de traditionele salades, omdat ze zijn gemaakt met gepasteuriseerde yoghurt in plaats van mayonaise. Doordat de gebruikte Optimel-yoghurt 0% vet bevat en geen toegevoegde suikers, heeft het product 50% minder calorieën dan zijn traditionele concurrent.

Clean label

De salades bestaan uit magere yoghurt in combinatie met groente en fruit en een aantal andere ‘onmisbare’ ingrediënten. Hiermee passen de salades in het assortiment van Optimel, dat vorig jaar het gebruik van suiker, zout en kunstmatige kleur- en smaakstoffen al flink reduceerde.

Smaken

De salades zijn ontstaan in samenwerking met de R&D afdeling van producent Smilde Foods. Optimel komt in eerste instantie met drie smaken: selderij met appel en krent, paprika komkommer, en gele curry. De salades zijn vanaf nu verkrijgbaar bij Jumbo en Deen, en over een aantal weken ook bij andere supermarkten.

Lees ook
FrieslandCampina lijdt dit half jaar €150 miljoen verlies op ‘basiszuivel’

FrieslandCampina lijdt dit half jaar €150 miljoen verlies op ‘basiszuivel’

De divisie Dairy Essentials van zuivelbedrijf FrieslandCampina maakte over het eerste half jaar van 2018 een verlies van €150 miljoen, schrijft Boerderij. Dairy Essentials omvat mageremelkpoeder, kaas en boter ('basiszuivel'). Grote boosdoener is de lage prijs voor mageremelkpoeder, die de opbrengst van de mix van basiszuivelproducten drukt in relatie...

IFFI Masterclass suikerreductie

IFFI Masterclass suikerreductie

Suikerreductie wordt steeds belangrijker in de levensmiddelenindustrie. Niet alleen de consument vraagt erom, maar ook retailers. Suiker weglaten is echter niet zo eenvoudig. Er bestaat geen product die suiker in alle voedingsmiddelen kan vervangen. Om kennis en ervaringen uit te wisselen, hield IFFI (Ingredients For Food Innovators) 28 en 29 juni een...

Personalia juni 2018: wie ging waar naartoe?

Personalia juni 2018: wie ging waar naartoe?

De voedingsmiddelenindustrie is volop in beweging. Welke personeelswisselingen waren er in juni 2018? EVMI zet deze op een rijtje. Silowacht Jules Plevier is sinds 24 mei de nieuwe eigenaar en algemeen directeur van het bedrijf Silowacht uit Zwolle. Hij neemt de taken over van Hans Wolters, die de komende jaren nog wel actief zal zijn als adviseur voor...