FrieslandCampina stuurt Optimel de salademarkt op

Optimel salade

Het nieuwste product van FrieslandCampina is een salade. Onder het merk Optimel brengt het bedrijf drie smaken salade op de markt, van het type dat je op een toastje doet. Hiermee springt de zuivelgrootmacht in een voor hen totaal nieuwe markt.

FrieslandCampina speelt met dit nieuwe product in op de trend naar duurzaamheid en gezondheid, en op de groeiende populariteit van saladeproducten. De Optimel salades zijn een tikkie gezonder dan de traditionele salades, omdat ze zijn gemaakt met gepasteuriseerde yoghurt in plaats van mayonaise. Doordat de gebruikte Optimel-yoghurt 0% vet bevat en geen toegevoegde suikers, heeft het product 50% minder calorieën dan zijn traditionele concurrent.

Clean label

De salades bestaan uit magere yoghurt in combinatie met groente en fruit en een aantal andere ‘onmisbare’ ingrediënten. Hiermee passen de salades in het assortiment van Optimel, dat vorig jaar het gebruik van suiker, zout en kunstmatige kleur- en smaakstoffen al flink reduceerde.

Smaken

De salades zijn ontstaan in samenwerking met de R&D afdeling van producent Smilde Foods. Optimel komt in eerste instantie met drie smaken: selderij met appel en krent, paprika komkommer, en gele curry. De salades zijn vanaf nu verkrijgbaar bij Jumbo en Deen, en over een aantal weken ook bij andere supermarkten.

Lees ook
Personalia juni 2018: wie ging waar naartoe?

Personalia juni 2018: wie ging waar naartoe?

De voedingsmiddelenindustrie is volop in beweging. Welke personeelswisselingen waren er in juni 2018? EVMI zet deze op een rijtje. Silowacht Jules Plevier is sinds 24 mei de nieuwe eigenaar en algemeen directeur van het bedrijf Silowacht uit Zwolle. Hij neemt de taken over van Hans Wolters, die de komende jaren nog wel actief zal zijn als adviseur voor...

FrieslandCampina Eurosparen wint Loyalty Magazine Award

FrieslandCampina Eurosparen wint Loyalty Magazine Award

FrieslandCampina won samen met loyalty-bureau Magneds op 19 juni een Loyalty Magazine Award in Londen. De Loyalty Magazine Award wordt toegekend aan toonaangevende en innoverende  voorbeelden op het gebied van klantloyaliteitsprogramma’s over heel de wereld. Een vakjury kent de prijzen toe. Dit jaar zaten onder andere Peter Wray (Loyaltymatters.com),...

Suiker vervangen is niet zo makkelijk

Suiker vervangen is niet zo makkelijk

Ingredients For Food Innovators (IFFI) organiseert donderdag 28 en vrijdag 29 juni een masterclass Innovations met als thema: Sweet Reductions – Less is more. De masterclass gaat over het verminderen van het gebruik van suiker in de voedingsmiddelenindustrie. Het IFFI heeft FrieslandCampina, KraftHeinz, Vrumona en Peijnenburg bereid gevonden hun ervaringen...