Groenteburgers Zwanenberg komen deze zomer

evmi-groenteburger

Vleesbedrijf Zwanenberg komt nog deze zomer met groenteburgers op de markt. Het gaat om een bietenburger, bonenburger en maïsburger. Dat meldt vakblad EVMI in het juninummer.

De burgers bestaan voor 70 procent uit groente. Zwanenberg Food Group wil met de groenteburgers nieuwe markten verkennen.

Opmerkelijk

Het klinkt opmerkelijk, groenteburgers voor een vleesbedrijf maar zo groot is de stap eigenlijk niet, zegt Tjeerd van der Laan van Purple Bee Hive, het dochterbedrijf dat apart voor de groenteburgers is opgericht.

“Wij weten als geen ander hoe je vleeswaren kunt binden. Bij het maken van de groenteburger gelden dezelfde principes.”

Zwanenberg richt zich met de nieuwe burgers op fijnproevers en op consumenten die graag eens wat anders willen.

Geen vleesvervangers

Het bedrijf ziet de producten overigens niet als vleesvervangers. Geadviseerd wordt de burgers te eten op een broodje, in combinatie met een stukje vlees, vis of vleesvervanger, of door een salade.

De groenteburgers worden deze zomer geïntroduceerd, eerst in de foodservice en vanaf de tweede helft van juli in de supermarkt.

Lees het hele verhaal in vakblad EVMI, nummer 4 (premium).

> Nog geen abonnee?

Lees ook:

Zwanenberg komt met bietenburger (12 januari 2015)

Lees ook
CBS kan daling vleesconsumptie niet bevestigen

CBS kan daling vleesconsumptie niet bevestigen

Het was een opzienbarend nieuwtje in komkommertijd: de vleesconsumptie in Nederland is met 9% gedaald. Dat meldde de NOS woensdagochtend; vele media namen het over. Opmerkelijk, want vorig jaar meldden Wakker Dier en de WUR teleurgesteld dat de Nederlandse vleesconsumptie al twee jaar niet meer daalde. En nu opeens wel? Onderwijl zouden de verkopen...

Verkoop vleesvervangers neemt toe

Verkoop vleesvervangers neemt toe

De trend is al een tijdje gaande. Consumenten kiezen er voor om minder vlees te eten. Uit cijfers van onderzoeksbureau IRI blijkt dat sinds 2017 de verkoop van vleesvervangers in de supermarkt met 51 procent is toegenomen. Dit gaat ten koste van de verkoop van vlees.

Al 100.000 klanten kopen ‘bekend’ vlees via koopeenkoe.nl

Al 100.000 klanten kopen ‘bekend’ vlees via koopeenkoe.nl

Online vleesverkoper Koopeenkoe.nl heeft de mijlpaal van 100.000 klanten in Nederland, Duitsland en Groot-Brittannië weten te behalen.