Heineken lanceert 0.0 in Nederland

7 december 2016

Heineken komt voor het eerst in haar 150-jarig bestaan in Nederland met een volledig nieuwe, algemene Heinekenvariant op de markt: Heineken 0.0. Het alcoholvrije bier wordt in maart 2017 in Nederland geïntroduceerd in de retail en horeca. Vanaf april volgt de rest van de wereld. Dat meldt Het Parool.

Tot voor kort mocht bij de brouwerij niet geëxperimenteerd worden met het moedermerk. Dat principe werd begin dit jaar voor het eerst voorzichtig doorbroken met de introductie van speciaalbier H41, dat alleen in cafés en restaurants verkocht wordt. In de VS is al wat langer Heineken Light (met 3,3 procent alcohol) op de markt.

Er is ruim 2 jaar gewerkt aan de ontwikkeling van Heineken 0.0, vooral om de smaak van het gangbare pils zo veel mogelijk te benaderen.

Met de lancering van 0.0 speelt Heineken in op de toenemende populariteit van pils met weinig of geen alcohol. Waar de verkoop van traditioneel pils in Nederland gelijk bleef, steeg de verkoop van alcoholvrij en -arm bier in ons land vorig jaar met 27 procent.

Heineken is in Nederland onder meer al met Amstel actief met alcoholvrij bier. Ook dat merk komt volgend jaar met nieuwe alcoholvrije varianten.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?