Iglo: 74 miljoen euro voor nieuwe producten

euros315

AMSTERDAM - Iglo investeert 74 miljoen euro om jaarlijks 8 tot 15 nieuwe producten in Europa op de markt te brengen. Het bedrijf denkt óók aan ontbijtproducten. In Nederland start een campagne, met nieuw logo, nieuwe slogan en nieuwe verpakking.

Dat zei ­Harald Guimarães, marketingdirecteur Iglo Nederland, bij de presentatie van de nieuwe campagne, melden Levensmiddelenkrant en Het Financieele Dagblad.

Iglo gaat zich meer richten op lokale marktbewerking, dus ook op de Nederlandse consument.

Met de marketingcampagne ‘Zo smaakt het leven’ wil het bedrijf de aandacht van haar diepvriesproducten verschuiven van kwaliteits- en gemaksvoeding naar ‘genieten’, als hulp bij het maken van betere maaltijden. Het bedrijf wil met nieuwe producten bij alle maaltijden op tafel te komen.

Vanaf 7 maart

De eerste tv-commercials, met nieuw logo, nieuwe slogan en nieuwe verpakking, zijn op vrijdag 7 maart voor het eerst te zien.

De Nederlandse campagne maakt onderdeel uit van een grote Europese campagne waarmee eigenaar en investeerder Permira de merken Iglo, Birds Eye (UK) en Findus (Italië) verder wil uitbouwen.

De nieuwe merkboodschap legt meer de nadruk op gezondheid, versheid en duurzaamheid, om zo de concurrentie met vers aan te gaan. Het bedrijf stelt dat diepvries ‘minstens gelijkwaardig en soms zelf beter van kwaliteit is dan vers’.

Lees ook:

Meer over
Lees ook
Imago diepvriesproducten verbeterd, maar de verkoop niet

Imago diepvriesproducten verbeterd, maar de verkoop niet

Nederlanders hebben de afgelopen jaren een positiever beeld gekregen van diepvriesproducten als ingevroren groenten, visproducten, aardappelproducten en snacks. Toch is de verkoop ervan de afgelopen jaren niet gegroeid. Dat zegt voorzitter Ruud Harmsen van het het platform VriesVers in een gesprek met de Levensmiddelenkrant. VriesVers werd tien jaar...

Fantosti in het diepvriesschap van Albert Heijn

Fantosti in het diepvriesschap van Albert Heijn

Albert Heijn voegt Fantosti toe aan het diepvriesassortiment. De Fantosti is een culinaire tosti bedacht door De Spijsbereiders. De tosti is verkrijgbaar in drie smaken: vier kazen, pepperoni & mozzarella en tonijn & cheddar. De Spijsbereiders zijn bekend van het pop-up restaurant Anderhalf dat dit jaar werd genomineerd voor de Horecava Innovation...

Kapitein Iglo ondergaat metamorfose

Kapitein Iglo ondergaat metamorfose

Kapitein Iglo heeft een andere look in de nieuwe commercial. In plaats van avonturen kiest hij nu voor quality time met zijn familie. Genieten van de eenvoudige dingen in het leven staat centraal in de commercial. Dit is volgens Iglo een metafoor voor de eenvoud van de vissticks: 'gemaakt van simpele ingrediënten die in elk keukenkastje te vinden zijn...