Kraft Heinz biedt miljarden voor overname Unilever

unilever-hoofdkantoor-brug315

Kraft Heinz heeft een overnamebod gedaan op Unilever. Het Brits-Nederlandse bedrijf heeft het bod van 130 miljard euro echter direct afgeslagen. Het zou de duurst overname in de Nederlandse geschiedenis betekenen. Er wordt nu een hoger bod verwacht.

Dat melden diverse media. Er is een bod ingediend van 46,61 euro per aandeel, waarmee het totale bod uitkomt op 130,6 miljard euro. Dit heeft het Amerikaanse Kraft Heinz op 17 februari bekendgemaakt.

Het Brits-Nederlandse Unilever gooit overigens de deur niet dicht. Het concern spreekt in een reactie op het bod van een 'fundamentele onderwaardering' van het bedrijf.

'Geen voordelen'

Verder meldt het concern 'geen voordelen, financieel noch strategisch' te zien voor zijn aandeelhouders. Kraft Heinz zegt nieuwe gesprekken te willen voeren. Unilever meldt 'geen basis te zien voor verdere discussies'.

Het onverwachte bod zorgde onder beleggers direct voor veel interesse in Unilever. Zij verwachtten dat het Kraft Heinz-concern nog meer gaat bieden.

Zie ook:

 
Lees ook
Unilever maakt honderden miljoenen vrij in coronacrisis

Unilever maakt honderden miljoenen vrij in coronacrisis

Unilever maakt honderden miljoenen vrij in strijd tegen het coronavirus. “Het is eigenlijk heel simpel: het gaat om mensen, eten en zeep”, zegt Hanneke Faber van Unilever op BNR.Unilever doneert voor zo’n €100 miljoen aan producten als zeep, schoonmaakmiddelen en houdbare etenswaren. De helft hiervan gaat naar het Covid...

Evenveel vrouwen als mannen in management Unilever

Evenveel vrouwen als mannen in management Unilever

In het wereldwijde management van Unilever werken nu evenveel vrouwen als mannen. Dat laat de levensmiddelenmultinational weten in een persbericht. Het percentage vrouwen in managementposities is nu 50%, terwijl dat in 2010 nog 38% was. In het bestuursorgaan is nu 45% vrouw. Unilever meldt dat vooral voortgang is gemaakt in afdelingen waar vrouwen...

Unilever werkt samen met Afrikaanse boeren aan gewassendiversiteit

Unilever werkt samen met Afrikaanse boeren aan gewassendiversiteit

Unilever en het Wereld Natuur Fonds (WWF) gaan samenwerken met kleine boeren in Zuid-Afrika om weinig geteelde, droogtebestendige gewassen te introduceren. Het project past binnen de '50 Future Foods’-campagne die Unilever een jaar geleden startte rondom het merk Knorr. Op dit moment komt 75% van alle voeding op de wereld van slechts twaalf gewassen...