Kraft Heinz biedt miljarden voor overname Unilever

unilever-hoofdkantoor-brug315

Kraft Heinz heeft een overnamebod gedaan op Unilever. Het Brits-Nederlandse bedrijf heeft het bod van 130 miljard euro echter direct afgeslagen. Het zou de duurst overname in de Nederlandse geschiedenis betekenen. Er wordt nu een hoger bod verwacht.

Dat melden diverse media. Er is een bod ingediend van 46,61 euro per aandeel, waarmee het totale bod uitkomt op 130,6 miljard euro. Dit heeft het Amerikaanse Kraft Heinz op 17 februari bekendgemaakt.

Het Brits-Nederlandse Unilever gooit overigens de deur niet dicht. Het concern spreekt in een reactie op het bod van een 'fundamentele onderwaardering' van het bedrijf.

'Geen voordelen'

Verder meldt het concern 'geen voordelen, financieel noch strategisch' te zien voor zijn aandeelhouders. Kraft Heinz zegt nieuwe gesprekken te willen voeren. Unilever meldt 'geen basis te zien voor verdere discussies'.

Het onverwachte bod zorgde onder beleggers direct voor veel interesse in Unilever. Zij verwachtten dat het Kraft Heinz-concern nog meer gaat bieden.

Zie ook:

 
Lees ook
Givaudan verkoopt Nederlandse kaasactiviteiten

Givaudan verkoopt Nederlandse kaasactiviteiten

De Zwitserse geur- en smaakstoffenproducent Givaudan verkoopt een deel van zijn Nederlandse kaasactiviteiten aan het Vlaams-Nederlandse bedrijf St. Paul. Daarmee komt de productie van bewerkte en geraspte kaas die Givaudan in 2017 verkreeg weer terug in Nederlandse handen. Givaudan kreeg de kaasactiviteiten in handen bij de overname van Vika BV in...

"Genderbalans op de werkvloer moet je actief nastreven"

"Genderbalans op de werkvloer moet je actief nastreven"

De foodsector kent een flink aantal prominente vrouwen, maar er is nog geen reden tot tevredenheid. Afgelopen jaar bleek dat het verschil tussen wat jonge mannen en vrouwen in het bedrijfsleven verdienen, is gegroeid. Hoe staat het met de positie van de vrouw in de voedingsmiddelenindustrie? En wat is er voor nodig om een goede balans te bereiken binnen...

Chef-koks in productontwikkeling: tussen marketeers en technologen

Chef-koks in productontwikkeling: tussen marketeers en technologen

Niet elke opgeleide chef-kok ambieert een baan in de horeca. Ook in de industrie zijn chefs van grote waarde: Nestlé, Unilever en andere grote foodbedrijven maken dankbaar gebruik van koks bij het ontwikkelen van nieuwe producten. Welke rol spelen ze precies in de ontwikkeling van voedselproducten en hoe gaan ze te werk? Beeld: Anton Rinsema,...