Kwekkeboom ovensnacks met gepatenteerde technologie

18 augustus 2014

Royaan komt met ovensnacks van het merk Kwekkeboom, die in de foodservice moeten zorgen voor groei in de categorie warme snacks. De snackfabrikant heeft de licentierechten voor de Benelux verworven van een gepatenteerde krokante-korsttechnologie.

Zo kunnen Kwekkeboom croquetten en bitterballen binnenkort ook worden aangeboden op plekken waar frituren lastig of onmogelijk is, zoals in vliegtuigen en treinen, bij evenementen en bij tankstations en bioscopen

Nieuwe productcategorie

Omdat de ovensnacks volgens Royaan qua smaak en krokantheid niet van gefrituurde snacks zijn te onderscheiden, verwacht de snackfabrikant hiermee een nieuwe productcategorie te introduceren. De foodservice kan zo groei in de categorie warme snacks weten te genereren, stelt het bedrijf.

Reisorganisatie Corendon is de eerste die sinds begin juli broodjes Kwekkeboom croquet uit de oven serveert. HMS Host en bioscoopexploitant Pathé testen op dit moment de ovensnacks.

Met de krokante-korsttechnologie (Crisp Sensation) kunnen snacks in de oven bereid en daarna zo nodig in warmhoudkasten gelegd worden zonder dat ze hun krokantheid verliezen.

Later dit jaar in supermarkt

Royaan introduceert de krokante-korsttechnologie in 7 Kwekkeboom ovenproducten, waaronder kroketten, bitterballen, kiphapjes en kaashapjes. Dit gebeurt allereerst voor de foodservice. Later dit jaar volgt introductie in de supermarkten.

De ovensnacks passen in de meerjarenstrategie ‘snacken opnieuw ontdekken’ die Royaan anderhalf jaar geleden presenteerde.

Het gaat om het inzetten op premium snacks die bereid zijn met verse en eerlijke ingrediënten en ontdaan zijn van niet-functionele bestanddelen. “We willen snacken beter, gemakkelijker en lekkerder maken”, aldus CEO Bart Bakker.

Een artikel over de krokante-korsttechnologie van de ovensnacks is te lezen in EVMI 6 van september 2014. E-paper (voor abonnees is het hele magazine digitaal beschikbaar, voor niet-abonnees slechts enkele pagina’s.)

Lees ook:

‘Zet exclusief snackbar-product niet in retailkanaal’ (3 mei 2013)

Nieuwe paneerlaag maakt snack krokanter (15 oktober 2010)

Altijd op de hoogte blijven?