Magnum lanceert ijsverpakkingen van gerecycled plastic

Magnum pint

Magnum lanceerde gister zijn eerste ijs-pints gemaakt van gerecyclede plastic verpakkingen. De ijsgigant is hiermee de eerste in de ijs-industrie die gebruik maakt van recyclebaar plastic.

In samenwerking met SABIC, een internationaal petrochemisch bedrijf, heeft Magnum een ijsverpakking ontworpen die bestaat uit gerecyclede plastic verpakkingen. “Pleasure Seekers kunnen nu genieten van de kenmerkende Magnum-luxe met de kennis dat ze een positieve rol kunnen spelen bij het verminderen van de impact van plastics op het milieu,” laat Julien Barraux, Vice President van Magnum weten in een persbericht.

Ambities Unilever

Deze nieuwe verpakkingen draagt bij aan de ambities van Unilever om in 2025 minstens 25% van zijn plastic verpakkingen te maken van gerecycled post-consumer materiaal, om zo een circulaire economie te ondersteunen. Ook wil Unilever dat 100% van zijn plastic verpakkingen herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar is tegen 2025. Daarnaast heeft Unilever zich twee maanden geleden nóg een flinke uitdaging gesteld: alle Unilever-merken moeten een maatschappelijk doel krijgen.

De gerecyclede pints zijn op dit moment alleen verkrijgbaar in België, Spanje en Nederland, maar zullen in 2020 wereldwijd verkrijgbaar zijn.

Lees ook
Unilever stopt Solero’s in multipack zonder losse plastic wrapper

Unilever stopt Solero’s in multipack zonder losse plastic wrapper

In navolging van de Magnum pints van gerecycled plastic, komt Unilever nu met een volgend plastic-besparend product: de Solero ijsjes in het multipack zijn niet meer per stuk in plastic verpakt, maar zo uit de kartonnen verpakking te gebruiken. Dat schrijft Unilever in een persbericht.

Unilever breekt met stereotypering

Unilever breekt met stereotypering

Eetstokjes bij een Vietnamese Pho. Mannen eten ongezond, vrouwen gezond. Millennials zijn horecaverslaafd. Stereotypering, Unilever wil er vanaf. Niet alleen omdat de multinational zich daar verantwoordelijk voor voelt, maar ook omdat progressieve marketing een aanmerkelijk betere merkimpact genereert. Slechts 6% van de reclames...

Start-up maakt bioplastic van zaagsel

Start-up maakt bioplastic van zaagsel

Plastic verpakkingen en hun ecologische footprint blijven een hot topic. Als het aan Origin Materials ligt, zullen we in de toekomst onze frisdrank drinken uit CO2-negatieve plastic flessen gemaakt van zaagsel Het alternatief voor plastic dat Origin Materials heeft ontwikkeld, is een fles gemaakt van het houtafval van zagerijen. Het...