Magnum lanceert ijsverpakkingen van gerecycled plastic

Magnum pint

Magnum lanceerde gister zijn eerste ijs-pints gemaakt van gerecyclede plastic verpakkingen. De ijsgigant is hiermee de eerste in de ijs-industrie die gebruik maakt van recyclebaar plastic.

In samenwerking met SABIC, een internationaal petrochemisch bedrijf, heeft Magnum een ijsverpakking ontworpen die bestaat uit gerecyclede plastic verpakkingen. “Pleasure Seekers kunnen nu genieten van de kenmerkende Magnum-luxe met de kennis dat ze een positieve rol kunnen spelen bij het verminderen van de impact van plastics op het milieu,” laat Julien Barraux, Vice President van Magnum weten in een persbericht.

Ambities Unilever

Deze nieuwe verpakkingen draagt bij aan de ambities van Unilever om in 2025 minstens 25% van zijn plastic verpakkingen te maken van gerecycled post-consumer materiaal, om zo een circulaire economie te ondersteunen. Ook wil Unilever dat 100% van zijn plastic verpakkingen herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar is tegen 2025. Daarnaast heeft Unilever zich twee maanden geleden nóg een flinke uitdaging gesteld: alle Unilever-merken moeten een maatschappelijk doel krijgen.

De gerecyclede pints zijn op dit moment alleen verkrijgbaar in België, Spanje en Nederland, maar zullen in 2020 wereldwijd verkrijgbaar zijn.

Lees ook
Carlsberg onthult papieren bierflessen

Carlsberg onthult papieren bierflessen

Deense bierbrouwer Carlsberg heeft twee nieuwe prototypen onthult van zijn ‘Green Fiber Bottle’. Het bedrijf werkt al sinds 2015 aan deze papieren bierfles. De flessen zijn gemaakt van duurzaam vervaardigde houtvezels met een plastic binnenlaagje dat de vloeistof op zijn plek houdt. Een van de prototypen heeft een folie van gerecycled PET,...

Unilever-verpakking voor ijsjes zonder 'jasje' toch lastig te recyclen

Unilever-verpakking voor ijsjes zonder 'jasje' toch lastig te recyclen

Een van de manieren waarop Unilever het plasticgebruik terugdringt, is het aanpassen van de verpakkingen voor voedingsmiddelen. Zo heeft het bedrijf bijvoorbeeld een doos ontwikkeld voor Solero-ijsjes die individuele plastic wrappers overbodig maakt. Deze nieuwe verpakking bevat ingebouwde vakken, waardoor individuele ijsjes niet meer apart verpakt...

Unilever doet schepje bovenop plasticdoelen

Unilever doet schepje bovenop plasticdoelen

Begin dit jaar tekende Unilever al het (volgens sommigen te ambitieuze) Nederlandse Plastic Pact. Nu belooft het bedrijf daar nog een schepje bovenop te doen door tegen 2025 de hoeveelheid virgin plastic in verpakkingen te halveren en in datzelfde jaar meer plastic in te zamelen en te verwerken dan het bedrijf op de markt brengt. Ook zegt Unilever een...