Bonduelle omzeilt retail met thuisservice

13 januari 2017

Bonduelle gaat in thuisland Frankrijk haar groenteproducten rechtstreeks bij consumenten thuis demonstreren en verkopen. Geïnteresseerden kunnen online kooklessen en workshops bestellen. Met deze Tupperware-achtige methode slaat de groenteproducent het retailkanaal over.

Het bedrijf heeft de afgelopen 2 jaar proeven gedaan met concept ‘Mon panier secret’ (mijn geheime winkelmandje), meldt Foodnavigator.

Bonduelle-ambassadeurs geven bij consumenten thuis kooklessen en culinaire workshops, bijvoorbeeld rond thema’s als mini-chef (koken voor en met kinderen), rapidocook (snel en gemakkelijk koken) en végémania (vegetarisch koken). Ook presenteren de ambassadeurs een aanbod aan gezonde en makkelijke Bonduelle-producten, kruiden en kookgerei die aanwezigen kunnen aanschaffen.

Directe relatie

Bonduelle wil de directe relatie met consumenten aanhalen. Dit onder meer door tips over koken te geven en het belang van voldoende groenteconsumptie uit te leggen en aanschouwelijk maken. Ook verwacht het bedrijf zo meer feedback te krijgen om sneller op consumentenvragen in te kunnen  spelen. Foodnavigator spreekt van marketing via directe verkopen en fooddiensten.

De groentefabrikant zoekt nog meer ambassadeurs die tegen commissie met een toolkit bij consumenten langsgaan en Mon panier secret uitdragen. Als het concept succesvol is, volgt een uitrol naar andere Europese landen.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?