Morgan Stanley en Goldman Sachs helpen Unilever bij verkoop van margarinedivisie

Unilever

De Amerikaanse zakenbanken Morgan Stanley en Goldman Sachs gaan Unilever begeleiden bij de verkoop van de margarinedivisie. Dit vertellen bronnen aan Reuters.

Verkoop margarinedivisie

Unilever kondigde op 6 april de verkoop van de margarinedivisie aan. De verwachting is dat de verkoop van de margarinedivisie later dit jaar plaats gaat vinden. De verkoop moet Unilever ruim 7 miljard euro opleveren. Als de verkoop niet lukt, gaat Unilever de margarinedivisie afsplitsen. Het voornemen om de divisie te verkopen volgde op het recente overnamebod van Kraft Heinz.

Morgan Stanley en Goldman Sachs

Volgens de bronnen van Reuters richten Morgan Stanley en Goldman Sachs zich vooral op investeringsmaatschappijen als kopers van de margarinetak. De twee banken werkten al eerder met Unilever. Zo heeft Morgan Stanley meegewerkt aan de verdediging van Unilever na het overnamebod van het Amerikaanse Kraft Heinz.

Lees ook:

 
Lees ook
Unilever maakt honderden miljoenen vrij in coronacrisis

Unilever maakt honderden miljoenen vrij in coronacrisis

Unilever maakt honderden miljoenen vrij in strijd tegen het coronavirus. “Het is eigenlijk heel simpel: het gaat om mensen, eten en zeep”, zegt Hanneke Faber van Unilever op BNR.Unilever doneert voor zo’n €100 miljoen aan producten als zeep, schoonmaakmiddelen en houdbare etenswaren. De helft hiervan gaat naar het Covid...

Evenveel vrouwen als mannen in management Unilever

Evenveel vrouwen als mannen in management Unilever

In het wereldwijde management van Unilever werken nu evenveel vrouwen als mannen. Dat laat de levensmiddelenmultinational weten in een persbericht. Het percentage vrouwen in managementposities is nu 50%, terwijl dat in 2010 nog 38% was. In het bestuursorgaan is nu 45% vrouw. Unilever meldt dat vooral voortgang is gemaakt in afdelingen waar vrouwen...

Unilever werkt samen met Afrikaanse boeren aan gewassendiversiteit

Unilever werkt samen met Afrikaanse boeren aan gewassendiversiteit

Unilever en het Wereld Natuur Fonds (WWF) gaan samenwerken met kleine boeren in Zuid-Afrika om weinig geteelde, droogtebestendige gewassen te introduceren. Het project past binnen de '50 Future Foods’-campagne die Unilever een jaar geleden startte rondom het merk Knorr. Op dit moment komt 75% van alle voeding op de wereld van slechts twaalf gewassen...