Nestlé is live gegaan met Henri@Nestlé. In dit wereldwijde open innovatieplatform vraagt het bedrijf ondernemers van startups om mee te denken en om samen met specialistische Nestlé-teams te werken aan innovatieve projecten.
Nestlé verwacht met Henri@Nestlé de kwaliteit en snelheid te vergroten van innovatieve oplossingen die inspelen op maatschappelijke en business uitdagingen op het gebied van voeding, gezondheid en wellness.
“Henri@Nestlé wordt het vlaggenschip van het bedrijf voor wereldwijde samenwerking”, stelt Pete Blackshaw, vice president Digital en Social Media van Nestlé.
Nieuwe projecten
Het platform heeft vier nieuwe projecten opengesteld en vraagt starters hier oplossingen voor aan te dragen.
Zo wil Nestlé onder meer hulp om de duurzaamheidsaspecten van Nespresso wat meer bekend te maken bij consumenten.
Pitchen
Elk project staat 45 dagen open. Na de sluitingsdatum wordt binnen 30 dagen bepaald welke van de maximaal 5 startups mogen pitchen.
Henri@Nestlé breidt de bestaande werkzaamheden van Nestlé op dit vlak uit en bouwt voort op Silicon Valley Innovation Outpost. Dit initiatief heeft het bedrijf in 2013 gestart.
Lees ook:
- Top-10 start-ups Ketchum Food Lab (2 december 2015)
- Nestlé opent innovatiecentrum in India (9 november 2012)
- Nestlé R&D focust op open innovatie (16 april 2009)
EVMI achtergrond & analyse – Social media (Premium)