Nieuwe Upfront-producten met ‘transparante’ verpakking

Persfoto Upfront producten

Zes nieuwe producten van Upfront liggen sinds 13 februari in het schap bij Albert Heijn. Upfront produceert eiwitrepen, proteïnepoeder en chips met een bijzondere verpakking. Ze gebruiken geen kleur en de ingrediënten en voedingswaarden staan op de voorkant van de verpakking. Upfront heeft als missie volledige transparantie standaard te maken binnen de Nederlandse voedingsindustrie.

Als statement zet Upfront hun ingrediënten en voedingswaarden aan de voorkant van de verpakking en ze gebruiken geen kleur of claims, vanuit de overtuiging dat het product zichzelf moet verkopen, niet de verpakking. Upfront wil inspelen op de vraag naar eerlijke, voedzame producten en een transparante bedrijfsvoering binnen de voedingsindustrie. Het bedrijf heeft hun succes grotendeels te danken aan in-house innovatie.

Drie jaar na het introduceren van hun eerste product brengt Upfront zes eigen producten naar de schappen van de Albert Heijn. Het productontwikkelingsteam is erin geslaagd om in drie verschillende categorieën een alternatief op het huidige aanbod te ontwikkelen. Eiwitrepen op basis van dadels met zeven ingrediënten in de smaken cacao zeezout, appel kaneel, en pindakaas, proteïnepoeder sachets in de smaken vanille en speculaas en cheddar linzen chips worden nu in de schappen van 502 Albert Heijn-locaties meegenomen.

Bron: Upfront

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Tetra Pak start nieuw onderzoek naar duurzame voedselverpakkingen

Tetra Pak start nieuw onderzoek naar duurzame voedselverpakkingen

Tetra Pak is in samenwerking met stralingslaboratorium MAX IV begonnen met onderzoek gericht op het bevorderen van de duurzaamheid van voedselverpakkingen op basis van vezels. Het onderzoek heeft als doel om nieuwe inzichten te verkrijgen in de nanostructuur van vezelmaterialen. De eerste toepassing is gericht op het optimaliseren van de samenstelling...

Pitch je verpakkingsconcept tijdens de Bunzl Pitch Day 2023

Pitch je verpakkingsconcept tijdens de Bunzl Pitch Day 2023

Bunzl Retail & Industry organiseert samen met Janssen Packaging de Bunzl Pitch Day op 11 mei 2023. Tijdens deze dag kunnen ondernemers, startups en studenten hun verpakkingsinnovatie pitchen aan juryleden uit de Food, Non-Food en E-commerce markt.

Wegwerpzakjes voor groente en fruit verdwijnen uit de supermarkt

Wegwerpzakjes voor groente en fruit verdwijnen uit de supermarkt

Dit jaar verdwijnen de eenmalige zakjes voor groenten en fruit uit vijf Nederlandse supermarkten. In plaats daarvan kunnen de klanten gebruik maken van herbruikbare zakjes die zij thuis kunnen wassen. Met dit gezamenlijke initiatief verwachten de supermarktketens jaarlijks zo’n 126 miljoen plastic en 10 miljoen papieren zakjes te besparen.