Unilever in Green Protein Alliance

Unilever heeft zich aangesloten bij de Green Protein Alliance (GPA). Dat werd bekendgemaakt tijdens het eerste nationale Green Protein Event in Aalsmeerderbrug. In het samenwerkingsverband zitten partijen die werken aan het versnellen van de eiwittransitie.

Jeroen Willemsen van de GPA is blij met de nieuwe partij. “Tot nu toe kwamen de partners vooral uit de plantaardige hoek. Nu heeft een bedrijf zich aangesloten dat met een merk als Unox ook een sterke marktpositie in dierlijke eiwitten heeft.”

Wereld verandert

Het geeft volgens hem aan dat ook Unilever gelooft dat de wereld onherroepelijk gaat veranderen en dat het concern zich daarin wil onderscheiden. Eerder heeft ook Jumbo al aangegeven mee te doen in de GPA om eiwitverduurzaming in Nederland verder uit te bouwen.

Unilever had november vorig jaar ook al een partnership gesloten met de Europese Vegetarische Unie.

V-label

Het concern heeft het V-Label op enkele Knorr Natuurlijk Lekker-varianten, Unox-soepen, Bertolli-pastasauzen en Becel-producten. Daarnaast kijkt Unilever naar het assortiment aan vegetarische en veganistische producten. Tegen eind 2017 wil het bedrijf het V-label op z'n 500 eigen voedingsmiddelen hebben.

Lees ook:

 
Lees ook
Plant-based Protein Academy door Schouten op Floriade Expo

Plant-based Protein Academy door Schouten op Floriade Expo

Diverse Europese retailers, QSR-ketens en andere foodbedrijven bezochten dinsdag 13 september een evenement op de Floriade Expo in Almere. Schouten, een Nederlandse producent van vlees- en visvervangers organiseerde een kennisevent over plantaardige eiwitten.

Rechter wijst verzoek voorlopige voorziening Ben & Jerry’s af

Rechter wijst verzoek voorlopige voorziening Ben & Jerry’s af

Het is Ben & Jerry’s niet gelukt de verkoop in Israël te blokkeren. Een rechter in New York heeft het verzoek tot een voorlopige voorziening afgewezen.

Hogere omzet voor Unilever door prijsverhogingen

Hogere omzet voor Unilever door prijsverhogingen

Unilever verkocht in het eerste half jaar van 2022 minder producten, maar maakte een hogere omzet vanwege prijsverhogingen. Door de prijzen van producten zelf te verhogen had Unilever weinig last van de inflatie. "Unilever heeft een half jaar neergezet dat voortbouwt op ons momentum van 2021, ondanks de uitdagingen van hoge inflatie en lagere mondiale...