Unilever in Green Protein Alliance

unilever-hoofdkantoor-brug315

Unilever heeft zich aangesloten bij de Green Protein Alliance (GPA). Dat werd bekendgemaakt tijdens het eerste nationale Green Protein Event in Aalsmeerderbrug. In het samenwerkingsverband zitten partijen die werken aan het versnellen van de eiwittransitie.

Jeroen Willemsen van de GPA is blij met de nieuwe partij. “Tot nu toe kwamen de partners vooral uit de plantaardige hoek. Nu heeft een bedrijf zich aangesloten dat met een merk als Unox ook een sterke marktpositie in dierlijke eiwitten heeft.”

Wereld verandert

Het geeft volgens hem aan dat ook Unilever gelooft dat de wereld onherroepelijk gaat veranderen en dat het concern zich daarin wil onderscheiden. Eerder heeft ook Jumbo al aangegeven mee te doen in de GPA om eiwitverduurzaming in Nederland verder uit te bouwen.

Unilever had november vorig jaar ook al een partnership gesloten met de Europese Vegetarische Unie.

V-label

Het concern heeft het V-Label op enkele Knorr Natuurlijk Lekker-varianten, Unox-soepen, Bertolli-pastasauzen en Becel-producten. Daarnaast kijkt Unilever naar het assortiment aan vegetarische en veganistische producten. Tegen eind 2017 wil het bedrijf het V-label op z'n 500 eigen voedingsmiddelen hebben.

Lees ook:

 
Lees ook
Hoe duurzaam zijn vleesvervangers?

Hoe duurzaam zijn vleesvervangers?

Volgens het klimaatpanel van de VN moeten we minder vlees eten. Dat zou beter zijn voor het klimaat en ook voor de gezondheid. Het aanbod van vleesvervangers in de supermarkt groeit, evenals de populariteit van deze producten. Reden voor het tv-programma Zembla om zich af te vragen 'hoe duurzaam is een vegaburger eigenlijk?'

Verkoop vleesvervangers in supermarkt neemt toe

Verkoop vleesvervangers in supermarkt neemt toe

De trend is al een tijdje gaande. Consumenten kiezen er voor om minder vlees te eten. Uit cijfers van onderzoeksbureau IRI blijkt dat sinds 2017 de verkoop van vleesvervangers in de supermarkt met 51 procent is toegenomen. Dit gaat ten koste van de verkoop van vlees.

Unilever stopt Solero’s in multipack zonder losse plastic wrapper

Unilever stopt Solero’s in multipack zonder losse plastic wrapper

In navolging van de Magnum pints van gerecycled plastic, komt Unilever nu met een volgend plastic-besparend product: de Solero ijsjes in het multipack zijn niet meer per stuk in plastic verpakt, maar zo uit de kartonnen verpakking te gebruiken. Dat schrijft Unilever in een persbericht.