We’re Smart Future Awards 2021 uitgereikt

we're-smart-future-awards_printscreen

Tijdens het Horeca Expo in Gent op 21 november 2021 zijn de We’re Smart Future Awards 2021 uitgereikt. De jury beoordeelde het afgelopen jaar meer dan honderd restaurants in Nederland, België, Italië, Frankrijk en de Verenigde Staten op het aandeel groenten en fruit op hun menu, net als op culinaire creativiteit, ecologische voetafdruk en verrassende smaakcombinaties. 

De award Persoon van het jaar 2021 werd uitgereikt aan Rob Baan, die met Koppert Cress meer dan 62 eetbare plantaardige producten voor de professionele chef-kok ontwikkelde. Innovatie van het jaar 2021 werd uitgereikt aan The Green Bean. Zij maken op een innovatieve manier gebruik van het eiwitpotentieel van de groene boon. Ook het award Product van het jaar 2021 werd uitgereikt binnen Nederland, namelijk aan VOL5. Zij bieden professionele chefs een plantaardig (veganistisch) alternatief voor een soepbouillon. 

Naast deze drie awards werd het Project van het jaar 2021 uitgereikt aan HomeForest en PLANT-T Towers uit België. Media van het jaar 2021 ging naar Gambero Rosso (Italië) en Communicatie van het jaar 2021 ging naar Eleven Madison Park goes vegan (VS).

Voor meer informatie klik hier.

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Kabinet streeft naar btw-verlaging groente en fruit in 2024

Kabinet streeft naar btw-verlaging groente en fruit in 2024

Het kabinet streeft naar invoering van een btw-verlaging op groente en fruit per 2024. Hiervoor wil het kabinet het onderzoek naar de uitvoerbaarheid hiervan begin 2023 afronden. Dat meldden de staatssecretaris Van Ooijen (Volksgezondheid) en staatssecretaris Van Rijk (Financiën) dinsdag 5 juli in een brief aan de Tweede Kamer.

Interventies in supermarkt effectief voor hogere verkoop biologische groente

Interventies in supermarkt effectief voor hogere verkoop biologische groente

Door biologische groente en fruit bij elkaar te leggen kan de verkoop met 60% stijgen, blijkt uit een 10-weekse pilot in twee supermarkten in Brabant, uitgevoerd door BioNederland en het GroentenFruit Huis. De pilot dient als testcase voor de Europese campagne ‘De mooiste boodschap is bio’.

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Nederland start samen met Zweden, Finland en België een nieuwe campagne om de verkoop van biologische producten te stimuleren. Het gaat om een nudging-campagne waarbij door middel van subtiele aanpassingen in de supermarkt en online omgeving de verkoop van biologische producten wordt gestimuleerd.