Blockchain voor een betere wereld

fairtrade-plantage-plukker-stockfoto

In dit tweede deel van onze grondige duik in de wereld van de blockchain kijken we naar de potentie van transparante ketens om uitbuiting, kinderarbeid en slavernij de wereld uit te helpen. Kan blockchain keurmerken als Fairtrade en Rainforest Alliance overbodig maken? Sinds vorig najaar kunnen klanten van Albert Heijn via een code op de fles de h...
Lees ook
Nieuwe fruitbakjes met 40 procent Rpet

Nieuwe fruitbakjes met 40 procent Rpet

Supermarktketen Albert Heijn is een flink eind op streek om haar doelstelling te halen om vanaf 2025 jaarlijks 20 miljoen kilo minder plastic te gebruiken voor haar verpakkingen. En dat is dan gemeten vanaf 2017. “Op dit moment zitten we op 9,8 miljoen kilo”, zo vertelt verpakkingsexpert bij Albert Heijn Marion Beugelsdijk.

Albert Heijn introduceert verpakkingsvrij boodschappen doen

Albert Heijn introduceert verpakkingsvrij boodschappen doen

Supermarktketen Albert Heijn lanceert AH Verpakkingsvrij: een concept waarmee klanten boodschappen kunnen doen zonder wegwerpverpakkingen. Klanten vullen hierbij een herbruikbare zak of pot met een product en kunnen deze verpakking steeds opnieuw gebruiken. Hiermee wil Albert Heijn een stap zetten in de ambitie om in 2025 twintig miljoen kilo minder...

Albert Heijn voegt 150 nieuwe producten aan plantaardig assortiment toe

Albert Heijn voegt 150 nieuwe producten aan plantaardig assortiment toe

Albert Heijn breidt het plantaardige assortiment uit met 150 nieuwe producten. Daarmee wil de supermarktketen de standaard zetten op plantaardige voeding.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren