Christmas Bow-label wint Packaging Innovations Award

bow-label

Het Christmas Bow-label als strik op een Coca-Colafles heeft de Packaging Innovations Award gewonnen. De prijs werd toegekend aan Eshuis tijdens vakbeurs Packaging Innovations in Zaanstad.

Het Bow-label is een smalbaan rotatieoplossing die kan worden toegepast op standaard hogesnelheid etiketteermachines.

Oorspronkelijk werden de labels met de hand gemaakt. Coca-Cola heeft Eshuis verzocht om hetzelfde product op industriële schaal te vervaardigen.

Het Bow-label is ontwikkeld na 18 maanden r&d, ontwikkelen en veel testen. Het wrap-around label, dat uit 3 lagen bestaat, is geproduceerd op een speciaal ontwikkelde, nieuwe machine.

Het label dat er extra feestelijk uitziet, bijvoorbeeld voor de Kerstdagen, kan bij bottelaars op dezelfde snelheid worden verwerkt als met een standaard label (40.000 flessen per uur). Het is bedoeld voor 39 landen in 21 verschillende formaten.

De prijs werd bepaald op basis van een vakjury en stemmen van aanwezigen op de vakbeurs.

Stazak als weckpot

Op de tweede plaats eindigde de Jar Bag van Schur; een stazak die door de speciale bedrukking en vormgeving het uiterlijk heeft van een weckpot. Derde werd Foodmailer, een duurzaam verpakkingsconcept van Bunzl Retail & Industry.

De prijzen werden uitgereikt op 23 november 2016. De beurs Packaging Innovations duurt nog tot en met donderdag 24 november.

Lees ook:

Lees ook
Fuze Tea beste productintroductie van 2018

Fuze Tea beste productintroductie van 2018

Fuze Tea, de ijsthee van Coca-Cola, is met afstand de beste productintroductie in de Intro Top 20. Met een omzet van €248.331 per actieve week is het de winnaar van alle productintroducties in 2018. Hiermee komt het ook meteen in de top vijf succesvolste introducties van de afgelopen negentien jaar. Onderzoeksbureau IRI Nederland deed onderzoek...

Minder verpakkingen in supermarkten

Minder verpakkingen in supermarkten

Supermarkten gaan de komende jaren minderen met hun verpakkingen, en de verpakkingen die overblijven moeten duurzamer. Dat heeft branchevereniging CBL met de supermarkten afgesproken. Milieuorganisatie Milieu Centraal is kritisch op de gestelde doelen en hoopt op meer. Het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) zet zich in voor minder en duurzamere...

Studenten helpen Heineken met nieuwe uitvindingen

Studenten helpen Heineken met nieuwe uitvindingen

Morgen, 6 februari, lanceert de Technische Universiteit Delft haar nieuwe initiatief X!Delft. Onder andere Heineken mengt zich in dit zogenoemde ‘ecosysteem’ met als doel om nieuwe innovaties te verkennen en ideeën op te doen. Een achttal grote bedrijven heeft zich bij het initiatief aangesloten. Bij deze acht zitten zowel bedrijven...