Gemene delers in de productie van voeding en jeans?

Iffi

Zonder consumentenvertrouwen geen bestaansrecht. Om vertrouwen te winnen en te behouden, moet de industrie zich meer openstellen, vindt Ingredients For Food Innovators (IFFI). Daarom organiseert dit netwerk op 3 november haar tweede Ingredients Event met als thema ‘Ingredients exposed’. Naast Rosanne Hertzberger delen de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging, MUD Jeans en de European Bioplastics Association hun ideeën over transparantie. Wat hebben de ingrediëntenproducenten en een modefabrikant gemeen?

Kijk voor het vinden van antwoorden op imagovraagstukken niet alleen binnen de eigen industrie, maar leer vooral ook van andere markten en situaties waarin soortgelijke vraagstukken spelen. Dat is de opzet van ‘Ingredients Exposed’. Rond de thema’s Markets, Operations en Innovations presenteren respectievelijk sprekers uit de jacht, de textielindustrie en de verpakkingsindustrie hun ervaringen. Daarna is er ruimte voor discussie vanuit de invalshoeken van verschillende stakeholders binnen de voedingsindustrie: de consument bij monde van NGO’s, producenten, retailers en toeleveranciers.

MUD Jeans

Bert van Son, CEO en eigenaar van MUD Jeans, werkt al dertig jaar in de kledingindustrie. Hij ontwikkelde een duidelijk idee over de toekomst van duurzame mode. MUD Jeans – het eerste circulaire modemerk – zorgt ervoor dat hun van organisch katoen gemaakte jeans terugkomen voor recycling nadat de eigenaar de jeans niet meer wil. Van Son: “Ik geloof in een wereld zonder afval, ons business model laat zien dat recycling leuk en effectief is.” Een ‘productieproces van glas’ is daarbij belangrijk volgens Van Son; alles laten zien om het vertrouwen van de bewuste consument  te verdienen.

Aanmelden

IFFI organiseert op 3 november  de tweede editie van het Ingredients Event rondom de vraag: Is transparantie de sleutel om het vertrouwen van consumenten en ketenpartners te winnen en vast te houden?

De presentaties en discussies tijdens deze dag staan in het teken van transparantie, voedselveiligheid en voedselkwaliteit binnen de thema’s markets, operations en innovations.

Professionals uit de Nederlandse voedings- en ingrediëntenindustrie – werkzaam in commercie, communicatie, productie en innovatie – zijn van harte welkom om hun visie en ervaringen te delen met Hertzberger, Van Son en de andere sprekers.

Aanmelden kan nog op de website: http://www.ingredientsforfoodinnovators.com/iffi/iffi-ingredients-event-2017-registration/

Lees ook
Van data naar productiviteit

Van data naar productiviteit

Met de razendsnelle ontwikkelingen in technologie en digitalisering, worden onze fabrieken continue slimmer en autonomer. Wat betekent dat voor de operators achter de besturingssystemen? En als verandering en vernieuwing de enige constante factoren zijn, wat komt er dan eerst, de tools of het gedrag? En als het gaat om gedrag, hoe kun je leren presteren...

Oatly wil klimaatvoetafdruk op alle voedselproducten

Oatly wil klimaatvoetafdruk op alle voedselproducten

“Hé voedingsindustrie, laat ons je cijfers zien!” – Zo luidt de campagne van plantaardige zuivelvervanger Oatly. Sinds een aantal weken publiceert Oatly de klimaatvoetafdruk van zijn producten op de verpakkingen, en het bedrijf vindt dat de hele voedingsmiddelenindustrie dat moet doen. ‘Wanneer je met het vliegtuig gaat,...

IFFI Masterclass Innovations: innoveer en co-creëer!

IFFI Masterclass Innovations: innoveer en co-creëer!

Ingredients For Food Innovators organiseert op donderdag 11 en vrijdag 12 april in Rotterdam een masterclass Innovations met bovengenoemd thema. Geheel gewijd aan SMART en AGILE innoveren in de voedingsindustrie. Drie keer per jaar organiseert het IFFI netwerk masterclasses voor leden en niet-leden en de editie van april draait om ‘anders’...