Gemene delers in de productie van voeding en jeans?

Iffi

Zonder consumentenvertrouwen geen bestaansrecht. Om vertrouwen te winnen en te behouden, moet de industrie zich meer openstellen, vindt Ingredients For Food Innovators (IFFI). Daarom organiseert dit netwerk op 3 november haar tweede Ingredients Event met als thema ‘Ingredients exposed’. Naast Rosanne Hertzberger delen de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging, MUD Jeans en de European Bioplastics Association hun ideeën over transparantie. Wat hebben de ingrediëntenproducenten en een modefabrikant gemeen?

Kijk voor het vinden van antwoorden op imagovraagstukken niet alleen binnen de eigen industrie, maar leer vooral ook van andere markten en situaties waarin soortgelijke vraagstukken spelen. Dat is de opzet van ‘Ingredients Exposed’. Rond de thema’s Markets, Operations en Innovations presenteren respectievelijk sprekers uit de jacht, de textielindustrie en de verpakkingsindustrie hun ervaringen. Daarna is er ruimte voor discussie vanuit de invalshoeken van verschillende stakeholders binnen de voedingsindustrie: de consument bij monde van NGO’s, producenten, retailers en toeleveranciers.

MUD Jeans

Bert van Son, CEO en eigenaar van MUD Jeans, werkt al dertig jaar in de kledingindustrie. Hij ontwikkelde een duidelijk idee over de toekomst van duurzame mode. MUD Jeans – het eerste circulaire modemerk – zorgt ervoor dat hun van organisch katoen gemaakte jeans terugkomen voor recycling nadat de eigenaar de jeans niet meer wil. Van Son: “Ik geloof in een wereld zonder afval, ons business model laat zien dat recycling leuk en effectief is.” Een ‘productieproces van glas’ is daarbij belangrijk volgens Van Son; alles laten zien om het vertrouwen van de bewuste consument  te verdienen.

Aanmelden

IFFI organiseert op 3 november  de tweede editie van het Ingredients Event rondom de vraag: Is transparantie de sleutel om het vertrouwen van consumenten en ketenpartners te winnen en vast te houden?

De presentaties en discussies tijdens deze dag staan in het teken van transparantie, voedselveiligheid en voedselkwaliteit binnen de thema’s markets, operations en innovations.

Professionals uit de Nederlandse voedings- en ingrediëntenindustrie – werkzaam in commercie, communicatie, productie en innovatie – zijn van harte welkom om hun visie en ervaringen te delen met Hertzberger, Van Son en de andere sprekers.

Aanmelden kan nog op de website: http://www.ingredientsforfoodinnovators.com/iffi/iffi-ingredients-event-2017-registration/

Lees ook
IBM Food Trust: een abonnement op transparantie

IBM Food Trust: een abonnement op transparantie

Afgelopen najaar lanceerde IBM hun ambitieuze blockchainnetwerk Food Trust. Met dit platform kan voedsel door middel van blockchain-technologie door de hele keten worden gevolgd en zou de industrie een stuk transparanter, veiliger en efficiënter kunnen worden. Louis de Bruin van IBM vertelt wat volgens hem de kracht van blockchain is. Verschillende...

Ingrediëntenindustrie maakt kennis met studenten

Ingrediëntenindustrie maakt kennis met studenten

Op 1 november vond het eerste Young IFFI event plaats in Utrecht. Het doel: studenten van onder andere Van Hall Larenstein, HAS Den Bosch, WUR en RUG in contact brengen met IFFI-leden en samen discussiëren over innovatie, betekenisvol ondernemen en generatiediversiteit op de werkvloer. 'De lieve generatie,' noemt dagvoorzitter Aart Bontekoning...

Agrarische multinationals streven naar standaardisatie van transactiedata

Agrarische multinationals streven naar standaardisatie van transactiedata

Archer Daniels Midland, Bunge, Cargill en Louis Dreyfus Company willen samen tot een moderne standaard voor digitale transactieverwerking in agrarische grondstoffen komen. Digitale standaard De vier multinationals zeggen gezamenlijk onderzoek te doen naar de mogelijkheden om tot een gestandaardiseerd en gedigitaliseerd systeem te komen voor het verwerken...