Nestlé brengt plantaardige tonijn op de markt

Beeld: Nestlé
Nestlé gaat in Zwitserland plantaardige tonijn verkopen als alternatief voor ingeblikte tonijn onder het merk Garden Gourmet. Het bedrijf zegt de producten in slechts negen maanden ontwikkeld te hebben. De producten zijn in glas en als sandwich te koop.
Plantaardig
Het nieuwe plantaardige product heeft de structuur van ingeblikte tonijn en kan als vervanger dienen in pizza’s en sandwiches. Nestlé stelt dat het product bestaat uit zes plantaardige ingrediënten, waaronder erwteneiwit. Al eerder maakte Nestlé duidelijk dat het sterk inzet op producten met erwten, omdat ze een hoog eiwitgehalte hebben en duurzaam groeien. Het bedrijf stelt ze het product in slechts negen maanden ontwikkelden, gebruik makend van de kennis die het opdeed bij het ontwikkelen van vleesvervangers. Het bedrijf geeft aan meer plantaardige visvervangers te maken. Stefan Palzer, Nestlé Chief Technology Officer: “Duurzaam geproduceerde plantaardige alternatieven kunnen helpen om overbevissing tegen te gaan en de biodiversiteit van de oceanen te behouden. Dit alternatief voor tonijn is lekker, voedzaam, eiwitrijk en loodvrij. We staan te popelen om dit product op de markt te brengen. Andere plantaardige vis- en schelpdierproducten zijn al in ontwikkeling.” Of Nestlé het product in Nederland gaat verkopen, is nog niet duidelijk.
Bron: Nestlé
Altijd op de hoogte blijven?
Thema's
Meer over
Lees ook
Plant-based Protein Academy door Schouten op Floriade Expo
Diverse Europese retailers, QSR-ketens en andere foodbedrijven bezochten dinsdag 13 september een evenement op de Floriade Expo in Almere. Schouten, een Nederlandse producent van vlees- en visvervangers organiseerde een kennisevent over plantaardige eiwitten.
Fish Tales zoekt nieuwe aandeelhouders
Duurzame visproducent Fish Tales wil verder groeien in de Verenigde Staten. Om dit mogelijk te maken zoekt het bedrijf aandeelhouders via online platform Eyevestor. In totaal wil Fish Tales 1,2 miljoen euro op halen.
Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen
Deze week is de laatste ‘Back to School’ actieweek van Nestlé en het Rode Kruis. Koop je een product van Nestlé bij Albert Heijn, dan doneert het bedrijf 10 cent aan het Rode Kruis. Het bedrag wordt omgezet in boodschappenkaarten die de stichting onder kwetsbare gezinnen verdeelt.