Nestlé brengt plantaardige tonijn op de markt

Beeld: Nestlé

Nestlé gaat in Zwitserland plantaardige tonijn verkopen als alternatief voor ingeblikte tonijn onder het merk Garden Gourmet. Het bedrijf zegt de producten in slechts negen maanden ontwikkeld te hebben. De producten zijn in glas en als sandwich te koop.

Plantaardig

Het nieuwe plantaardige product heeft de structuur van ingeblikte tonijn en kan als vervanger dienen in pizza’s en sandwiches. Nestlé stelt dat het product bestaat uit zes plantaardige ingrediënten, waaronder erwteneiwit. Al eerder maakte Nestlé duidelijk dat het sterk inzet op producten met erwten, omdat ze een hoog eiwitgehalte hebben en duurzaam groeien. Het bedrijf stelt ze het product in slechts negen maanden ontwikkelden, gebruik makend van de kennis die het opdeed bij het ontwikkelen van vleesvervangers. Het bedrijf geeft aan meer plantaardige visvervangers te maken. Stefan Palzer, Nestlé Chief Technology Officer: “Duurzaam geproduceerde plantaardige alternatieven kunnen helpen om overbevissing tegen te gaan en de biodiversiteit van de oceanen te behouden. Dit alternatief voor tonijn is lekker, voedzaam, eiwitrijk en loodvrij. We staan te popelen om dit product op de markt te brengen. Andere plantaardige vis- en schelpdierproducten zijn al in ontwikkeling.” Of Nestlé het product in Nederland gaat verkopen, is nog niet duidelijk.

Bron: Nestlé

Lees ook
Princes introduceert blockchain op tonijnblikjes

Princes introduceert blockchain op tonijnblikjes

Op de blikken tonijn van visverwerker Princes zal vanaf oktober een QR-code staan. Wanneer consumenten die code scannen, zien ze de reis die het product heeft afgelegd. Zo wil het bedrijf het verhaal achter de tonijn “transparant in beeld brengen”.

Nestlé lanceert energierepen met erwteneiwit

Nestlé lanceert energierepen met erwteneiwit

Nieuwe Yes! proteïnerepen bevatten eiwitten afkomstig van erwten en noten. Nestlé wil hiermee inspelen op de vraag van consumenten naar repen met plantaardige eiwitbronnen. De repen zijn vanaf augustus verkrijgbaar in Nederland.

Interview: Nestlé in coronatijd

Interview: Nestlé in coronatijd

De coronacrisis heeft ook voor grote fabrikanten allerlei consequenties. We spreken met Marjolijn Niggebrugge, commercieel directeur van Nestlé Nederland.  Net als zovelen, werkt Niggebrugge nu thuis. Met merken als KitKat, Nescafé, Maggi, Starbucks, Garden Gourmet en Wagner opereert Nestlé in allerlei categorieën voor...