Nestlé brengt plantaardige tonijn op de markt

Beeld: Nestlé

Nestlé gaat in Zwitserland plantaardige tonijn verkopen als alternatief voor ingeblikte tonijn onder het merk Garden Gourmet. Het bedrijf zegt de producten in slechts negen maanden ontwikkeld te hebben. De producten zijn in glas en als sandwich te koop.

Plantaardig

Het nieuwe plantaardige product heeft de structuur van ingeblikte tonijn en kan als vervanger dienen in pizza’s en sandwiches. Nestlé stelt dat het product bestaat uit zes plantaardige ingrediënten, waaronder erwteneiwit. Al eerder maakte Nestlé duidelijk dat het sterk inzet op producten met erwten, omdat ze een hoog eiwitgehalte hebben en duurzaam groeien. Het bedrijf stelt ze het product in slechts negen maanden ontwikkelden, gebruik makend van de kennis die het opdeed bij het ontwikkelen van vleesvervangers. Het bedrijf geeft aan meer plantaardige visvervangers te maken. Stefan Palzer, Nestlé Chief Technology Officer: “Duurzaam geproduceerde plantaardige alternatieven kunnen helpen om overbevissing tegen te gaan en de biodiversiteit van de oceanen te behouden. Dit alternatief voor tonijn is lekker, voedzaam, eiwitrijk en loodvrij. We staan te popelen om dit product op de markt te brengen. Andere plantaardige vis- en schelpdierproducten zijn al in ontwikkeling.” Of Nestlé het product in Nederland gaat verkopen, is nog niet duidelijk.

Bron: Nestlé

Lees ook
Microalgen als eiwitbron

Microalgen als eiwitbron

Voedingsmiddelen producent Nestlé gaat samen met het Nederlandse biotechnologieconcern Corbion op algen gebaseerde ingrediënten ontwikkelen voor de voedingsmiddelenindustrie. ‘We zijn micro-algen als een alternatieve bron voor eiwitten en micronutriënten actief aan het verkennen’, aldus Nestlé-CTO Stefan Palzer. Foto:...

Nestlé verkoopt Amerikaanse ijstak voor vriendenprijsje

Nestlé verkoopt Amerikaanse ijstak voor vriendenprijsje

Foodmultinational Nestlé verkooptzijn ijsactiviteiten in de Verenigde Staten aan Froneri, een bestaande joint-venture van Nestlé en investeringspartij PAI Partners. Daarmee neemt Froneri merken als Häagen-Dazs over en wordt het op Unilever na de grootste ijsproducent ter wereld. Nestlé ontvangt zo’n $4 miljard voor de...

Nestlé voert in vijf landen Nutri-Score in

Nestlé voert in vijf landen Nutri-Score in

Nestlé zet vanaf begin 2020 het Nutri-Score label op hun producten in vijf Europese landen. In totaal zullen 5000 producten het onafhankelijke voedselkeuzelogo gaan voeren, waaraan te zien is hoe gezond een product is. In Oostenrijk, België, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland zal Nestlé vanaf volgend jaar de Nutri-Score op hun producten...