Consumenten investeren €500.000 in Rechtstreex

Rechtstreex_vandesite

Rechtstreex heeft in iets minder dan twee weken tijd via een crowdfundactie €500.000 aan aandelen verkocht. 509 particuliere investeerders werden hiermee mede-eigenaar van de lokale voedselketen van Rechtstreex.

‘We zijn ontzettend blij en dankbaar dat we het maximale doelbedrag zo snel hebben behaald’, zegt oprichter Maarten Bouten in het persbericht van Rechtstreex. De boodschappenservice verbindt lokale boeren en makers met consumenten. Mede door transparante communicatie over onder andere de productie en totstandkoming van de prijs kiezen consumenten bewust wat zij eten, aldus de start-up. ‘Dat nu 509 mensen investeren in Rechtstreex laat zien dat consumenten wel degelijk willen meedoen met duurzame oplossingen en dat ze daar zelfs een actieve, financiële rol in willen spelen. Mits je hen de mogelijkheid biedt om echt iets te veranderen’, aldus Bouten

Met het geld van de crowdfunding wil Rechtstreex in 2022 onder meer groeien van 60 naar 80 afhaalpunten, de besteltijd verkorten, de website verbeteren, het assortiment verduurzamen en crowdfunders de mogelijkheid bieden om mee te denken over de ontwikkeling en groei van het bedrijf in de vorm van polls, focusgroepen en informatieavonden. 

Lees ook dit artikel uit EVMI, waarin Maarten Bouten meer vertelt over Rechtstreex.

Lees ook
Minder inflatie, maar voedingsprijzen blijven hoog

Minder inflatie, maar voedingsprijzen blijven hoog

In november daalde de inflatie naar 11,2 procent. Maar in vergelijking met vorig jaar betalen consumenten nog altijd veel meer voor hun eten en drinken. Dat blijkt uit een analyse over de maand november van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Vion investeert miljoenen in oosten van Duitsland

Vion investeert miljoenen in oosten van Duitsland

Vion Food Group investeert miljoenen in Duitsland. De vleesproducent lanceert ‘Regio-Express’ in nieuwe deelstaten en breidt de vestiging in Thüringen uit.

Consument betaalt meer voor boodschappen in de supermarkt

Consument betaalt meer voor boodschappen in de supermarkt

De consument betaalt gemiddeld 18,5 procent meer voor de boodschappen in de supermarkt dan 11 maanden geleden. Dat blijkt uit onderzoek van GfK, meldt NOS.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren