Consumenten investeren €500.000 in Rechtstreex

Rechtstreex_vandesite

Rechtstreex heeft in iets minder dan twee weken tijd via een crowdfundactie €500.000 aan aandelen verkocht. 509 particuliere investeerders werden hiermee mede-eigenaar van de lokale voedselketen van Rechtstreex.

‘We zijn ontzettend blij en dankbaar dat we het maximale doelbedrag zo snel hebben behaald’, zegt oprichter Maarten Bouten in het persbericht van Rechtstreex. De boodschappenservice verbindt lokale boeren en makers met consumenten. Mede door transparante communicatie over onder andere de productie en totstandkoming van de prijs kiezen consumenten bewust wat zij eten, aldus de start-up. ‘Dat nu 509 mensen investeren in Rechtstreex laat zien dat consumenten wel degelijk willen meedoen met duurzame oplossingen en dat ze daar zelfs een actieve, financiële rol in willen spelen. Mits je hen de mogelijkheid biedt om echt iets te veranderen’, aldus Bouten

Met het geld van de crowdfunding wil Rechtstreex in 2022 onder meer groeien van 60 naar 80 afhaalpunten, de besteltijd verkorten, de website verbeteren, het assortiment verduurzamen en crowdfunders de mogelijkheid bieden om mee te denken over de ontwikkeling en groei van het bedrijf in de vorm van polls, focusgroepen en informatieavonden. 

Lees ook dit artikel uit EVMI, waarin Maarten Bouten meer vertelt over Rechtstreex.

Lees ook
Doe jij mee aan de hackathon? Challenge 2: Efficiënt van boer tot bord

Doe jij mee aan de hackathon? Challenge 2: Efficiënt van boer tot bord

Tijdens Food Technology op 1 en 2 december vindt de 3e editie van de hackathon Redesign Your Food Business plaats. EVMI presenteert daarvoor 3 challenges (klik hier voor challenge 1). Wil jij met je team de casus van vandaag, of een zelf bedachte challenge, oppakken tijdens Food Technology? Laat het ons weten!

Meatless Farm start crowdfunding

Meatless Farm start crowdfunding

Meatless Farm start een crowdfunding. Onder de noemer ‘verdeelt de M...F... taart' geeft de producent van vleesvangers consumenten een kans om aandelen te kopen. Het bedrijf geeft voor het eerst aandelen uit voor individuele beleggers. Dit gebeurt via het crowdfunding platform Crowdcube.

Meer consumenten kopen biologisch

Meer consumenten kopen biologisch

Consumenten kopen vaker biologisch. Uit onderzoek van GfK blijkt dat de aankoopfrequentie van biologische voedingsmiddelen in 2020 steeg met 7 procent. Dat meldt brancheorganisatie Bionext met een persbericht.