Consumenten investeren €500.000 in Rechtstreex
Rechtstreex heeft in iets minder dan twee weken tijd via een crowdfundactie €500.000 aan aandelen verkocht. 509 particuliere investeerders werden hiermee mede-eigenaar van de lokale voedselketen van Rechtstreex.
‘We zijn ontzettend blij en dankbaar dat we het maximale doelbedrag zo snel hebben behaald’, zegt oprichter Maarten Bouten in het persbericht van Rechtstreex. De boodschappenservice verbindt lokale boeren en makers met consumenten. Mede door transparante communicatie over onder andere de productie en totstandkoming van de prijs kiezen consumenten bewust wat zij eten, aldus de start-up. ‘Dat nu 509 mensen investeren in Rechtstreex laat zien dat consumenten wel degelijk willen meedoen met duurzame oplossingen en dat ze daar zelfs een actieve, financiële rol in willen spelen. Mits je hen de mogelijkheid biedt om echt iets te veranderen’, aldus Bouten
Met het geld van de crowdfunding wil Rechtstreex in 2022 onder meer groeien van 60 naar 80 afhaalpunten, de besteltijd verkorten, de website verbeteren, het assortiment verduurzamen en crowdfunders de mogelijkheid bieden om mee te denken over de ontwikkeling en groei van het bedrijf in de vorm van polls, focusgroepen en informatieavonden.
Lees ook dit artikel uit EVMI, waarin Maarten Bouten meer vertelt over Rechtstreex.
Altijd op de hoogte blijven?
Thema's
Meer over
Lees ook
40 miljoen euro groeigeld voor waterflesjes met geur
Air up, een Duitse scale-up die smaak aan water toevoegt via speciale geurpods, haalt €40 miljoen groeigeld binnen in een nieuwe investeringsronde geleid door Five Seasons Ventures. De fabrikant wil verder uitbreiden in Europa en ook naar de Verenigde Staten.
‘Vlees in winkels en restaurants mag duurder’
Een meerderheid van de Nederlanders steunt het verhogen van de prijs van dierlijke producten of gerechten, zo blijkt uit onderzoek dat Kieskompas uitvoerde in opdracht van ProVeg.
Doe jij mee aan de hackathon? Challenge 2: Efficiënt van boer tot bord
Tijdens Food Technology op 1 en 2 december vindt de 3e editie van de hackathon Redesign Your Food Business plaats. EVMI presenteert daarvoor 3 challenges (klik hier voor challenge 1). Wil jij met je team de casus van vandaag, of een zelf bedachte challenge, oppakken tijdens Food Technology? Laat het ons weten!