Eetbaar koffiekopje met zomergeur bij KFC

evmi-kfc-eetbarekop

Fastfoodketen KFC komt waarschijnlijk deze zomer in Engeland met een eetbaar koffiekopje. De ‘Scoff-ee Cup’ smaakt niet alleen lekker, stelt het bedrijf, maar geurt ook naar zomerse kokos-zonnecrème. Eetbare kopjes moeten daarnaast verspilling tegengaan.

De eetbare kop is gemaakt van wafelachtig biscuit, met aan de buitenkant suikerpapier en aan de binnenkant een laagje langzaam smeltende witte chocolade. Dat meldt Horecatrends.

De chocolade houdt de koffie warm en de beker knapperig. Het kopje wordt langzaam zachter als de chocolade smelt, waardoor de drank zoeter wordt.

Vers gemaaid gras

De kopjes laten bij warmer worden ook langzaam diverse geuren los, die de stemming moeten verbeteren. Behalve de lucht van zomerse kokos-zonnecrème, gaat het om de geur van vers gemaaid gras en van wilde bloemen.

Met de ‘Scoff-ee Cup’ wil KFC extra de aandacht vestigen op de introductie van haar Seattle’s Best Coffee in Engeland, die gemaakt is van fairtrade Arabica bonen.

De eetbare kop is ontwikkeld samen met foodexperts van The Robin Collective.

Lees ook:

 
Lees ook
Upfield merken krijgen CO2-informatie op het etiket

Upfield merken krijgen CO2-informatie op het etiket

Verschillende merken van Upfield, zoals Flora, Becel en ProActiv krijgen eind 2021 informatie over de CO2-voetafdruk op het etiket. Het bedrijf denkt dat meer consumenten voor hun producten kiezen als ze meer informatie tot hun beschikking hebben. Upfield roept branchegenoten op om het initiatief te volgen.

Vooruit naar vroeger met fris in glas bij SPAR

Vooruit naar vroeger met fris in glas bij SPAR

Internationale supermarktketen SPAR verkoopt in Oostenrijk zijn 5 populairste huismerk dranken in herbruikbare glazen flessen van 1 liter. SPAR ziet deze verandering als een logische stap naar een meer circulaire economie.

Geen verwarring meer over de houdbaarheid

Geen verwarring meer over de houdbaarheid

Nooit meer verwarring tussen ‘houdbaar tot’ en ‘te gebruiken tot’ en daardoor de helft minder voedselverspilling. Dat is het doel van een nieuw anti-verspillingspact dat is ondertekend door meer dan 40 bedrijven in Frankrijk. Initiatiefnemer Too Good To Go wist onder meer grootmachten als Nestlé, Danone en Intermarché over de streep te trekken.