Programma Dutch Agri Food Week bekend

Dutch Agri Food Week

Het programma van de derde editie van Dutch Agri Food Week 2017 is bekend. Het aanbod is divers van Kinder Kook Events tot een Startup Challenge. Van 9 tot en met 19 oktober kan iedereen (meer) kennis op te doen over lekker, veilig en gezond voedsel en de gehele keten die daar verantwoordelijk voor is.

Want de Dutch Agri Food Week is voor iedereen. Voor consumenten met belangstelling voor voedsel en voedselproductie. Voor jongeren om te zien hoe leuk en interessant leren en werken in de agrifood is. En voor professionals uit de sector die inzichten op het gebied van gezondheid, innovatie, educatie en transparantie in de gehele keten delen met elkaar en het publiek.

Dutch Agri Food Week

Dutch Agri Food Week creëert aandacht voor het stimuleren van innovatie, het verbinden van ondernemers, consumenten en overheden en het versterken van het positieve beeld van de Nederlandse agrifood sector. Van 9 tot 19 oktober zijn er door het hele land events. Dutch Agri Food Week bestaat door samenwerking en wil het nationale podium voor de agrifood sector zijn. In 2016 trok Dutch Agri Food Week met de tweede editie zo’n 30.000 bezoekers met ruim 100 events.

Het programma wordt ingevuld en mogelijk gemaakt door partners, regio’s en participanten: Albert Heijn, Cosun, FrieslandCampina, LTO Nederland, Ministerie van Economische Zaken, Rabobank, Vion Food Group, Wageningen University & Research, AgriFood Capital, Brightlands Greenport Venlo, Provincie Flevoland, Floriade 2022-Gemeente Almere, FoodDelta Zeeland, FoodTech Brainport, Greenport Noord-Holland Noord, Greenport Westland-Oostland, Provincie Drenthe, Provincie Overijssel, Provincie Friesland, Provincie Groningen en ruim 300 organisaties in de agrifood sector.

Lees ook
Fuze Tea beste productintroductie van 2018

Fuze Tea beste productintroductie van 2018

Fuze Tea, de ijsthee van Coca-Cola, is met afstand de beste productintroductie in de Intro Top 20. Met een omzet van €248.331 per actieve week is het de winnaar van alle productintroducties in 2018. Hiermee komt het ook meteen in de top vijf succesvolste introducties van de afgelopen negentien jaar. Onderzoeksbureau IRI Nederland deed onderzoek...

Studenten helpen Heineken met nieuwe uitvindingen

Studenten helpen Heineken met nieuwe uitvindingen

Morgen, 6 februari, lanceert de Technische Universiteit Delft haar nieuwe initiatief X!Delft. Onder andere Heineken mengt zich in dit zogenoemde ‘ecosysteem’ met als doel om nieuwe innovaties te verkennen en ideeën op te doen. Een achttal grote bedrijven heeft zich bij het initiatief aangesloten. Bij deze acht zitten zowel bedrijven...

Arla zet nieuwe ‘product en innovatie’-afdeling op

Arla zet nieuwe ‘product en innovatie’-afdeling op

Arla Foods herstructureert de afdelingen voor product management, onderzoek en ontwikkeling tot één nieuwe ‘product en innovatie’ organisatie. Lars Dalgaard gaat als nieuwe senior vice president leiding geven aan de nieuwe afdeling. De nieuwe afdeling zal verantwoordelijk worden voor alle productgerelateerde activiteiten,...