Nieuws
In vier stappen naar een regionale bio-economie

In vier stappen naar een regionale bio-economie

EU-project Power4Bio ontwikkelde de Bioeconomy Strategy Accelator Toolkit, waarmee regio's stap-voor-stap een strategie opzetten voor de ontwikkeling van de regionale bio-economie.

Consument gaat voor kweekvlees, mits betaalbaar, lekker en veilig

Consument gaat voor kweekvlees, mits betaalbaar, lekker en veilig

Vier op de tien consumenten probeert graag een stukje kweekvlees, maar wel onder enkele voorwaarden. Dit aantal kan groeien, mits ontwikkelaars bereid zijn transparant over hun producten te communiceren.

Consumentenbond: "Aanpak te veel zout, suiker en vet in voeding heeft gefaald"

Consumentenbond: "Aanpak te veel zout, suiker en vet in voeding heeft gefaald"

De Consumentenbond vindt dat het toekomstige kabinet veel ambitieuzer moet zijn in het aanpakken van te veel zout, suiker en verzadigd vet in voedingsmiddelen.

Campagne tegen zuivelverspilling

Campagne tegen zuivelverspilling

Met de publiekscampagne 'Kijk, ruik, proef en vouw' vraagt Zuivelpak aandacht voor de houdbaarheid van zuivel, in de hoop voedselverspilling tegen te gaan.

Zwiers gaat vegetarische snacks verkopen

Zwiers gaat vegetarische snacks verkopen

Horecaslager Zwiers Food Group heeft de receptuur overgenomen van de productlijn Veggy Kitchen van &Samhoud. Dat betekent dat de bijbehorende vegetarische producten binnenkort onder de naam van Zwiers in de supermarkten liggen.

Meer zink in planten dankzij 'moleculaire schakelaar'

Meer zink in planten dankzij 'moleculaire schakelaar'

Door een plant te laten denken dat het permanent zink tekort komt, hebben onderzoekers van onder andere Wageningen University & Research (WUR) het zinkgehalte weten te verhogen.

Amyris verkoopt geur- en smaaktussenproducten aan DSM

Amyris verkoopt geur- en smaaktussenproducten aan DSM

DSM neemt de geur- en smaakstoffen-tak van biotechnologiebedrijf Amyris over. Het betreft zeven biobased tussenproducten die worden verwerkt in geur- en smaakstoffen, bedoeld voor met name cosmetica.

Ook Jumbo stapt over op kip met Beter Leven-keurmerk

Ook Jumbo stapt over op kip met Beter Leven-keurmerk

Na Albert Heijn en Lidl stapt ook supermarktketen Jumbo over op kip met Beter Leven-keurmerk. Vanaf 2023 heeft alle kip in de schappen minimaal één ster Beter Leven. "De overgang naar het Beter Leven keurmerk voor ons volledige aanbod kip is voor ons een logische volgende stap", zegt Olaf de Boer, directeur Commercie Jumbo.

Miko Pac overgenomen door Paccor

Miko Pac overgenomen door Paccor

Paccor, Duitse producent van verpakkingsmiddelen, neemt de verpakkingsdivisie van het Belgische bedrijf Miko over.

Half miljard dollar voor Livekindly

Half miljard dollar voor Livekindly

In een jaar tijd heeft Livekindly Collective meer dan een half miljard dollar aan financiering opgehaald. $135 miljoen was al binnen, maar daar komt nu nog eens $335 miljoen bij. Dat maakt het collectief van heritage- en startup-merken een van de drie hoogst gefinancierde en snelst groeiende plantaardige voedingsbedrijven.

EVMI Nieuwsbrief

Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.

Inschrijven
EVMI
EVMI

Superaanbieding! 1 jaar slechts
€ 49,99 ex. btw

Profiteer nu
Editie 2 2021
Editie 2 2021

Verpakken, daar draait het om in EVMI 2. Abonnees hebben het magazine inmiddels ontvangen. Liever online lezen? Klik dan hier!

EVMI 2 online
Verpakkingsspecial 2020
Verpakkingsspecial 2020

De EVMI Verpakkingsspecial is weer uit, en is nu ook te lezen als digitaal magazine.

Lees meer
Evenementen

Training VITAL allergenen web-based (English spoken)

00:00

Lees meer

Webinar Belastingdienst over nieuwe EU btw-regels

20 april 2021

Lees meer

Training VITAL allergenen klassikaal

18 mei 2021

Lees meer
Evmi op Social

Social Logo Linkedin Alea

Social Logo Twitter Alea