Nieuws
Avocado’s van supermarkt Picnic krijgen extra beschermlaagje voor langere houdbaarheid
Online supermarkt Picnic voegt een dun beschermlaagje toe aan avocado’s om deze langer eetbaar te houden. De bescherming is een plantaardig product afkomstig uit de schillen, zaden en pulp van vruchten, dat wordt aangebracht door de Nederlandse leverancier. Klanten van Picnic kunnen de vruchten hierdoor langer gebruiken.
Cosun Nutrition Center van start als voedingswetenschappelijk kenniscentrum
Met ingang van 20 juli gaat het Cosun Nutrition Center officieel van start als voedingswetenschappelijk kenniscentrum voor plantaardige voeding van de coöperatieve agrofood onderneming Royal Cosun. Het Cosun Nutrition Center richt zich op alle plantaardige producten en ingrediënten binnen Cosun met focus op voeding, gezondheid en duurzaamheid.
Meatable presenteert worst gemaakt van gecultiveerd varkensvlees
Meatable produceert varkens- en rundvlees op basis van één dierlijke cel. 20 juli presenteerde de kweekvleesproducent de eerste beelden van een worst gemaakt van gecultiveerd varkensvlees. Meatable verwacht dit product in 2025 op de markt te kunnen brengen.
Meer nieuwkomers op de arbeidsmarkt
Meer mensen hebben een nieuwe baan. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek en Eurostat waren er in het eerste kwartaal van 2022 ruim 400 duizend meer dan in hetzelfde kwartaal in 2021.
CSM Ingredients presenteert eerste duurzaamheidsverslag
CSM Ingredients, innovatie- en productiebedrijf van food tech ingrediënten, presenteert een nieuwe benadering van duurzaamheid met zijn “Thrive for Impact”-plan. Met dit plan wil het bedrijf een verantwoorde manier van zakendoen waarbij de maatschappij en planeet centraal staan bevorderen. Daarvoor presenteert CSM Ingredients zijn eerste duurzaamheidsverslag...
Future Food Group lanceert vernieuwde biologische vleesvervangers
Future Food Group start met het merk The Veggie Lovers voor hun biologische vleesvervangende producten. Tijdens Biofach van 26 tot 29 juli worden de vernieuwde producten van Future Food Group onder het merk geïntroduceerd.
Omzet en winst FrieslandCampina verbeteren in eerste halfjaar 2022
De omzet en winst van FrieslandCampina zijn in het eerste halfjaar van 2022 verbetert, meldt het bedrijf in een halfjaarbericht. De netto-omzet steeg met 19,4 procent naar 6,6 miljard euro. In de eerste helft van 2021 was dat 5,5 miljard euro.
Vezelrijke producten: inspelen op trend, maar ook maatschappelijke rol pakken
Er komt steeds meer behoefte aan goede informatie over gezond eten. Preventief inzetten op bijvoorbeeld gezonde lunches en een goed ontbijt, verlicht later de druk op de zorg. Het bedrijfsleven speelt hierin een grote rol. Hellema Hallum BV pakt die rol en vertelt erover tijdens de Bakery Sweets Session over vezels op 23 juni in Hogeschool Van Hall...
Melkprijs stijgt naar recordhoogte
De prijs die boeren voor melk krijgen ligt bijna twee keer zo hoog als een jaar geleden. FrieslandCampina hanteert in juli een garantieprijs van 60 cent per liter. Nooit eerder betaalde het bedrijf zoveel voor een liter melk.
Oorlog Oekraïne heeft geringe gevolgen voor Europese voedselzekerheid
Een onderzoek van Wageningen Economic Research heeft de effecten van de oorlog in Oekraïne op de voedselonzekerheid onderzocht. Voor de Europese Unie heeft de oorlog geringe gevolgen voor de voedselzekerheid, concluderen de onderzoekers. Wageningen Economic Research maakte het rapport in opdracht van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit.
EVMI
Editie 4 2022

In EVMI 4 staat het thema Procesveiligheid centraal. Met onder meer: hoogleraar virologie Marion Koopmans, stapsgewijs verbeteren voor de Nationale Aanpak Productverbetering en vetzuren uit organisch afval. Lees de editie hier!
EVMI 4 onlineHygiënespecial
Evenementen
EVMI Nieuwsbrief
Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van EVMI iedere dinsdag en donderdag en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de voedingsmiddelenindustrie.
Inschrijven